×
×
Hledat
×
Košík
{{cart.itemsCount}} Ks za {{cart.currency}} s DPH
{{cart.sumWithoutVAT}} {{cart.currency}} bez DPH
hmotnost {{cart.weight}} Kg
Přejít do košíku
{{product['nazev']}} {{product['cart_price']}}
Přejít do košíku

Jak u nás probíhá reklamace?

  1. Vyplňte formulář výše a v dalším kroku nám upřesněte, se kterým produktem je něco špatně. Ideálně přiložte i fotografii (více fotografií lze vložit v zip/rar souboru).
  2. Vyčkejte na kontakt z naší strany, zpravidla se ozveme do 24 hodin s návrhem řešení.
  3. Pokud situace vyžaduje vrácení zboží k nám, zajistíme si na naše náklady svoz od vás. Z vaší strany potřebujeme jen zboží zabalit (klidně do původního obalu), aby ho mohl kurýr vyzvednout.
  4. Průměrnou dobu řešení reklamací vidíte výše, snažíme se reklamace řešit co nejrychleji a k oboustranné spokojenosti. Pokud je potřeba zboží zasílat do servisu, doba řešení se o něco protáhne (cca týden až dva).

Jsme jen lidé a občas uděláme menší nebo větší chybičku. Víme, že reklamace není nic přijemného a v člověku může zanechat nepříjemné pocity. Snažíme se proces udělat co nejjednodušší, ale neobejde se bez vaší spolupráce. Prosíme vás o řešení reklamací přes náš formulář nebo zákaznickou podporu, pokud nám napíšete jen negativní recenzi, nemůžeme zajistit rychlé řešení problému. Děkujeme, tým ObchodProDílnu.cz

Reklamační řád

I. Vymezení některých pojmů

(1)     Prodávajícím je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Jedná se o podnikatele, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává Kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby. Prodávajícím je Ferospoj s.r.o., IČ 28119711, se sídlem Hraniční 2253, 370 06 České Budějovice, právnická osoba zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 18356.

(2)      Zákazníkem internetového obchodu je kupující (dále jen „Kupující“).

(3)     Kupujícím, který je spotřebitelem (dále jen „Spotřebitel“), je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Je to fyzická či právnická osoba, která nakupuje výrobky nebo užívá služby za jiným účelem než pro podnikání s těmito výrobky nebo službami.

(4)     Kupujícím, který není spotřebitelem (dále jen „Podnikatel“), je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti a která nakupuje výrobky či užívá služby za účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami.

II. Úvodní ustanovení, způsob uplatnění reklamace

(1)     Tento reklamační řád (dále jen „Reklamační řád“) platí pro nákup v internetovém obchodě www.obchodprodilnu.cz (dále jen „Internetový obchod“) provozovaném Prodávajícím. Reklamační řád blíže vymezuje a upřesňuje práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího při uplatnění práv z vadného plnění u Prodávajícím dodaných výrobků a poskytnutých služeb.

(2)     Kupující uplatňuje reklamaci zboží následujícím způsobem:

a)    Vyplní reklamační tabulku na konci této stránky. Po vyplnění všech potřebných údajů bude Kupující písemně (e-mailem) či telefonicky kontaktován Prodávajícím za účelem stanovení dalšího postupu.

b)    Zašle Prodávajícímu zboží (výrobek) spolu s relevantní dokumentací související s vadným zbožím (výrobkem). K zásilce přiloží doklad o koupi (daňový doklad). Pokud byla poskytnuta smluvní záruka, přiloží i záruční list/záruční prohlášení.

III. Reklamace uplatněná Spotřebitelem

A) Záruční list / záruka za jakost

(1)     Podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „NOZ“), se záruční list vydává tehdy, pokud Prodávající poskytne smluvní záruku za jakost. Pro uplatnění práv z vadného plnění postačuje doklad o koupi (např. faktura) nebo jiný doklad prokazující koupi zboží u Prodávajícího. Je-li poskytnuta záruka za jakost, Prodávající na žádost Kupujícího poskytne záruční prohlášení v textové podobě.

(2)     Pokud Kupující žádá potvrzení záručního listu/prohlášení, může žádost uplatnit u Prodávajícího telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu. Záruční listy bývají součástí výrobku a jsou zabaleny v originálním obalu; jejich potvrzení proto zpravidla neprobíhá při expedici ze skladu Prodávajícího.

(3)     Je-li poskytnuta prodloužená záruka za jakost, délka této záruky je uvedena v záručním listu či jeho dodatku. Tyto dokumenty a doklad o koupi je nutné uchovat po celou dobu trvání záruky.

B) Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění

(1)     U Spotřebitele lze u zboží uplatnit práva z vadného plnění v lhůtě 24 měsíců od převzetí věci. Doba od uplatnění práva z vadného plnění do doby, kdy je Kupující po skončení opravy povinen věc převzít, se do této lhůty nezapočítává. V případě výměny věci běží u vyměněné věci nová 24měsíční lhůta.

(2)     Práva z vadného plnění se nevztahují na opotřebení věci způsobené obvyklým užíváním. U věcí prodávaných za nižší cenu se nevztahují na vady, pro které byla nižší cena sjednána.

C) Postup při reklamaci

(3)     Práva z vadného plnění se uplatňují u Prodávajícího, u kterého byla věc koupena. Je-li v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě (servis), který je v místě Prodávajícího nebo pro Spotřebitele bližším, může Spotřebitel právo na opravu uplatnit u tohoto podnikatele. O tomto postupu bude Spotřebitel informován při uplatnění reklamace prostřednictvím formuláře.

(4)     Před uplatněním reklamace doporučujeme Spotřebiteli ověřit: (a) správné ovládání výrobku dle návodu k obsluze, (b) zda porucha není mimo výrobek (např. vadná elektroinstalace, nedostatečný tlak vody apod.), (c) zda případná nefunkčnost není způsobena chybějící součástí, kterou lze dodatečně dodat, (d) zda má k dispozici doklad o koupi.

(5)     O oprávněnosti reklamace Prodávající rozhodne ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, nedohodne-li se Prodávající se Spotřebitelem jinak. Při nedodržení této lhůty má Spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.

(6)     Prodávající vydá Spotřebiteli potvrzení v elektronické či písemné podobě o tom, kdy Spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále Prodávající vydá Spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání.

(7)     V případě zamítnuté reklamace vydá Prodávající Spotřebiteli písemné odůvodnění.

(8)     V případě oprávněné reklamace má Spotřebitel následující práva dle NOZ: (a) jde-li o odstranitelnou vadu, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady; (b) jde-li o neodstranitelnou vadu bránící řádnému užívání věci, právo na výměnu věci nebo právo od smlouvy odstoupit; (c) jde-li o vady odstranitelné vyskytující se opakovaně nebo ve větším počtu a bránící řádnému užívání, právo na výměnu věci nebo odstoupení od smlouvy; (d) jde-li o jiné neodstranitelné vady, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

(9)     V případě oprávněné reklamace má Spotřebitel právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace (např. dopravné) v přiměřené výši vzhledem k povaze zboží. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady má Spotřebitel právo i na úhradu nákladů spojených s tímto odstoupením.

(10)     Není-li reklamované zboží osobně předáno Prodávajícímu, je Spotřebitel povinen zboží pro přepravu k Prodávajícímu řádně připravit prostřednictvím sjednaného přepravce.

C) Soulad s kupní smlouvou

(1)     Má-li věc při převzetí Spotřebitelem vadu (není v souladu s kupní smlouvou), má Spotřebitel právo, aby Prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu uvedl věc do souladu s kupní smlouvou opravou nebo výměnou; není-li takový postup možný, může Spotřebitel požadovat přiměřenou slevu nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud Spotřebitel před převzetím o vadě věděl nebo ji sám způsobil. Vada, která se projeví během 12 měsíců od převzetí, se má za vadu existující již při převzetí, pokud se neprokáže opak nebo neodporuje povaze věci.

(2)     Za soulad s kupní smlouvou se považuje, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti ujednané ve smlouvě, popř. obvyklé, odpovídá právním předpisům, je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a hodí se k účelu, který Prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.

IV. Reklamace uplatněná Podnikatelem

A) Záruka za jakost

(1)     Zárukou za jakost přejímá Prodávající závazek, že dodané zboží bude po určitou dobu způsobilé pro použití ke smluvenému, jinak obvyklému účelu, nebo že si zachová smluvené, jinak obvyklé vlastnosti.

(2)     Převzetí závazku ze záruky může vyplývat z kupní smlouvy nebo z prohlášení Prodávajícího (např. ve formě záručního listu). Účinky převzetí má i vyznačení délky záruční doby, doby trvanlivosti nebo použitelnosti na obalu zboží.

B) Lhůta a běh záruky

(1)     Nevyplývá-li z obsahu smlouvy nebo záručního prohlášení něco jiného, začíná záruční doba běžet ode dne dodání zboží. Je-li Prodávající povinen zboží odeslat, běží záruční doba ode dne, kdy zboží dojde do místa určení. Záruční doba neběží po dobu, po kterou Podnikatel nemůže zboží užívat pro jeho vady, za které odpovídá Prodávající.

(2)     Odpovědnost Prodávajícího za vady, na něž se vztahuje záruka za jakost, nevzniká, byly-li tyto vady způsobeny po přechodu nebezpečí škody na zboží vnějšími událostmi a nezpůsobil je Prodávající ani osoba, s jejíž pomocí Prodávající plnil svůj závazek.

C) Postup při reklamaci

(1)     Podnikatel je povinen oznámit Prodávajícímu vady zboží bez zbytečného odkladu poté, kdy je zjistil, případně kdy je měl zjistit při prohlídce s vynaložením odborné péče; nejpozději však do konce záruční doby, byla-li poskytnuta.

(2)     Je-li dodáním zboží s vadami porušena smlouva podstatným způsobem, může Podnikatel: (a) požadovat odstranění vad dodáním náhradního zboží nebo dodáním chybějícího zboží, případně opravou zboží, jsou-li vady opravitelné; (b) požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny; (c) odstoupit od smlouvy.

(3)     Volba mezi nároky podle odstavce (2) náleží Podnikateli, oznámí-li ji Prodávajícímu bez zbytečného odkladu po oznámení vad. Uplatněný nárok nemůže Podnikatel měnit bez souhlasu Prodávajícího; ukáže-li se, že vady jsou neopravitelné nebo by jejich oprava byla nepřiměřeně nákladná, může Podnikatel požadovat dodání náhradního zboží.

(4)     Neoznámí-li Podnikatel volbu nároku ve lhůtě dle odstavce (3), posuzují se jeho nároky jako při nepodstatném porušení smlouvy.

(5)     Je-li porušení smlouvy nepodstatné, může Podnikatel požadovat buď dodání chybějícího zboží a odstranění ostatních vad, nebo přiměřenou slevu z kupní ceny.

(6)     Dokud Podnikatel neuplatní nárok na slevu nebo neodstoupí od smlouvy, je Prodávající povinen dodat chybějící a ostatní vady odstranit dle své volby opravou nebo dodáním náhradního zboží.

(7)     Požaduje-li Podnikatel odstranění vad, nemůže před uplynutím dodatečné přiměřené lhůty poskytnuté Prodávajícímu uplatnit jiné nároky z vad zboží, ledaže Prodávající oznámí, že své povinnosti ve lhůtě nesplní.

(8)     Neodstraní-li Prodávající vady ve lhůtě podle odstavce (7), může Podnikatel uplatnit nárok na slevu nebo od smlouvy odstoupit, upozornil-li na to Prodávajícího při stanovení lhůty nebo v přiměřené lhůtě před odstoupením. Zvolený nárok nemůže Podnikatel měnit bez souhlasu Prodávajícího.

(9)     Při dodání náhradního zboží je Prodávající oprávněn požadovat, aby mu Podnikatel na jeho náklady vrátil vyměňované zboží ve stavu, v jakém mu bylo dodáno.

(10)     Nárok na slevu z kupní ceny odpovídá rozdílu mezi hodnotou, kterou by mělo zboží bez vad, a hodnotou, kterou mělo zboží dodané s vadami, přičemž rozhodující je doba, v níž se mělo uskutečnit řádné plnění.

(11)     Kupující může o slevu snížit kupní cenu placenou Prodávajícímu; byla-li kupní cena již zaplacena, může požadovat její vrácení do výše slevy spolu s úroky. Nebyla-li vada včas oznámena, může Podnikatel tato práva vykonat nebo je použít k započtení vůči pohledávce Prodávajícího pouze se souhlasem Prodávajícího. Toto omezení neplatí, věděl-li Prodávající o vadách při dodání zboží.

(12)     Do doby odstranění vad není Podnikatel povinen platit tu část kupní ceny, která odpovídá jeho nároku na slevu, pokud by vady nebyly odstraněny.

(13)     Podnikatel nemůže odstoupit od smlouvy, neoznámil-li vadu včas. Účinky odstoupení nevzniknou nebo zaniknou, nemůže-li Podnikatel vrátit zboží ve stavu, v jakém je obdržel; to neplatí, není-li nemožnost vrácení způsobena jeho jednáním nebo opomenutím, anebo došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky provedené za účelem zjištění vad.

V. Závěrečná ustanovení

(1)     Reklamační řád platí ve znění uvedeném na internetových stránkách Prodávajícího v den přijetí reklamace.

(2)     Ve věcech tímto reklamačním řádem výslovně neupravených se Prodávající a Kupující řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

(3)     Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů (ADR) a o platformě ODR jsou uvedeny v obchodních podmínkách Prodávajícího; Spotřebitel se může obrátit zejména na Českou obchodní inspekci.

 

Tento reklamační řád nabývá účinnosti 1. září 2025.